Myyjä .... osaatko lukea "rivien välistä"Maanantai 10.11.2014 klo 16:00 - Pekka Kävin katsomassa viikonloppuna asuntoja netissä. Löysin Keravalta uustuotantoa olevan, kiinnostavan As Oy Veturinpuiston ilmoitukset. Nettisivuilta sai ihan kohtuullisesti tietoa. Halusin kuitenkin lisäinfoa ja myös TESTATA miten myyjä toimii kun saa allekirjoittaneen yhteystiedot. Sivuilla oli PDF-esite, joka kuitenkin piti tilata antamalla sähköpostiosoite. On muuten hyvä tapa kerätä potentiaalisia asiakkaita. Tässä kohtaa tuli ensimmäinen pettymys. Esite oli käytännössä sama teksti kuin jo nettisivuilla oleva. Kuvat samoja, pieniä tuherruksia kuten nettisivuilla. Alkuviikosta sain ”odottamani” puhelun kiinteistön välittäjältä. Välittäjä(V): Hei olit kiinnostunut Veturinpuiston asunnoista. V: Voisinko lähettää tarkempaa infoa kohteesta? V: Missä teillä on nykyinen asunto? Ei meillä kyllä tuollaiseen ole mahdollisuutta. Me ollaan tässä vain myyjinä. V: Ei meillä ole tuollaista käytössä. Teidän pitää laittaa asuntonne julkiseen myyntiin. V: No ei voi mitään, Kiitos hei Puhelussa oli muutamia lisäkeskusteluja. Mm. kysyin keskustelun alussa, onko soittaja välittäjä. Sain vastaukseksi, olen. Ihmettelen miksi ei myyntityössä olla aktiivisia ja tartuta asiakkaan OSTOSIGNAALEIHIN. Tässä tapauksessa keskustelun aikana välittäjän olisi tosi helppo ollut sopia tapaaminen, arviokäynti ja mahdollisesti saada talomme välitettäväkseen. KESKUSTELU OLISI VOINUT MENNÄ VAIKKA NÄIN! P: ……että ottaisitte asuntomme hiljaiseen myyntiin? ”Helppoa kuin heinän teko” kun osaa lukea asiakasta myös RIVIEN VÄLISTÄ. |
Avainsanat: myynti, asiakas, asiakasymmärrys |